Wyobraźcie sobie sytuację: Wasz klient odwiedza po raz pierwszy Wasze biuro, w którym system wayfindingu został zaprojektowany przez osobę niemającą w tej kwestii doświadczenia. Przez to powstały pewne niedociągnięcia związane np. z niewystarczającą widocznością znaków kierunkowych. Kiedy użytkownik przestrzeni nie ma wystarczająco wielu informacji dotyczących tego, jak ma dotrzeć do celu, pojawiają się komplikacje i nerwowość. Niekompletny lub niejasny system oznakowania może przynieść negatywne emocje, a co za tym idzie również złe skutki dla wizerunku marki. Zmęczony błądzeniem po naszym biurze klient może szybko się zniechęcić i w przyszłości zrezygnować z ponownego pojawienia się w tym miejscu.
Kolejny przykład sytuacji: Zatrudniacie nowego pracownika i przychodzi on po raz pierwszy do pracy, by poznać swoich współpracowników. Wchodzi do biura, a jego oczom ukazuje się wszechobecny chaos – ściany pomalowane zostały na intensywny (wprawdzie związany z marką, ale zastosowany w nadmiarze) drażniący, jaskrawy kolor, gdzieniegdzie widnieją przypadkowo wybrane grafiki, w żaden sposób niepasujące do marki, natomiast logo firmy wykonane zostało w przestarzałej technologii i umieszczone w mało widocznym miejscu. W obecnych czasach, w których tyle się mówi o nowoczesnych miejscach pracy z komfortowymi strefami relaksu i wieloma udogodnieniami, taki pracownik z pewnością nie będzie zadowolony z zastanej sytuacji, a co za tym idzie – być może rozważy możliwość zmiany miejsca zatrudnienia na takie, w którym poczuje się komfortowo.
Może warto więc zatrudnić specjalistów, którzy wykonają w naszej firmie profesjonalny space branding oraz wayfinding? Oszczędzanie nie wyjdzie nam tutaj na dobre. Dlaczego?
1. Firmy specjalizujące się w space brandingu i wayfindingu znają obecnie panujące trendy i powierzając im tą pracę możemy mieć pewność, że nasza przestrzeń będzie nowoczesna i przyjazna zarówno pracownikom, jak i klientom.
2. Zatrudnienie specjalistów w danej dziedzinie to gwarancja najwyższej jakości.
3. Dobrze wykonany space branding i wayfinding powinny zawierać pewne obowiązkowe elementy, które będą świadczyły o ich jakości. Ktoś, kto robi to po raz pierwszy może nie wiedzieć o niektórych kwestiach, o których z pewnością nie zapomni profesjonalna firma.
4. Zlecenie wykonanie wayfindingu doświadczonej w tym zakresie firmie, daje nam pewność, że każdy kto odwiedzi nasze biuro z łatwością trafi do wyznaczonego celu, bo system oznakowania będzie jasny, czytelny i widoczny!
5. I na koniec najważniejsze – powierzenie space brandingu i wayfindingu profesjonalistom to oszczędność czasu i niepotrzebnych nerwów 😉