Logo w strategicznym miejscu
Każdy, kto odwiedza daną firmę, powinien od razu po przekroczeniu progu recepcji wiedzieć, gdzie się znajduje. Dlatego tak istotnym elementem aranżacji tego pomieszczenia jest logo umieszczone w dobrze widocznym miejscu. Recepcja jest również ostatnim miejscem kontaktu klienta z firmą, a przecież to, co zobaczymy jako ostatni element, opuszczając jakieś wnętrze, zostanie przez nas zapamiętane najdłużej. W związku z powyższym eleganckie i dobrze widoczne logo nie może zostać pominięte w aranżacji wnętrza recepcji. Jeżeli chodzi o wygląd logo, to jest to już kwestia bardzo indywidualna i zależy od brandingu marki i preferencji samego właściciela.
Czy logo wystarczy?
Logo to pierwszy element, który powinien rzucać się w oczy każdemu, kto odwiedzi daną firmę. Ale nie jedyny, który ma świadczyć o tym, gdzie znajduje się nasz gość. Warto zadbać o większą liczbę akcentów nawiązujących do marki, jednak nie przesadzajmy z ich ilością i nie bombardujmy klienta komunikatami wizualnymi ze wszystkich stron. Delikatne akcenty kolorystyczne, stonowane dodatki i wygodne miejsce, w którym klient będzie mógł poczekać z filiżanką kawy na umówione spotkanie – to minimum, które dobrze sprawdzi się w każdym wnętrzu. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kilku pasujących do siebie elementów, umieszczonych w odpowiednich miejscach, niż duża liczba komunikatów i znaków, które sprawią, że odwiedzający poczuje się przytłoczony.
Zaprowadź klienta do celu
Kolejnym elementem, niezbędnym zwłaszcza w przypadku dużych firm, których siedziba składa się z kilku pomieszczeń, są tablice informacyjne i system znaków kierunkowych. Dzięki nim klient z łatwością trafi z recepcji do miejsca, w którym umówił się na spotkanie. Elementy wayfindingu powinny znaleźć się w dobrze widocznych, ale nie w centralnych punktach recepcji. Należy je umieścić tak, by można je było z łatwością dostrzec, ale by nie rzucały się w oczy po wejściu do firmy. Najważniejsze, jak już wspomnieliśmy, powinno być logo. Pierwsze wrażenie ma ogromny wpływ na postrzeganie firmy przez klienta, ostatnie natomiast zapada w pamięć na długi czas. Pamiętaj więc, by recepcja Twojej firmy robiła dobre wrażenie i tworzyła pozytywny wizerunek Twojej marki.