Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch

Dobrze zrobiona identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna marki jest podstawowym narzędziem, służącym kreowaniu wizerunku firmy na rynku. Dobrze zaprojektowana pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji, sprawia, że marka jest dostrzegana i zapamiętywana przez odbiorców. Na identyfikację wizualną marki składają się takie elementy jak logo, kolorystyka, typografie firmowe, czyli krój i wielkość czcionek, oraz wszelkie materiały wykorzystywane w komunikacji marketingowej i wewnątrz firmy. Wszystkie te elementy powinny tworzyć spójną całość, która określana jest jako identyfikacja wizualna firmy.

Profesjonalna identyfikacja wizualna

Miejscem, gdzie identyfikacja wizualna marki powinna być szczególnie widoczna jest siedziba firmy. I tutaj nasuwa się pytanie, czy firma powinna na własną rękę zadbać o umieszczenie poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej w swoim biurze, czy może lepiej powierzyć tę kwestię fachowcom? Odpowiedź jest prosta – niech zajmą się tym profesjonaliści.

Jak wybrać firmę, która wykona dla nas użyteczną dla przestrzeni identyfikację wizualną?

Kluczową kwestią w wyborze firmy, która przygotuje dla nas identyfikację wizualną przestrzeni jest jej kompleksowość, profesjonalizm i doświadczenie. Przed podjęciem decyzji warto przyjrzeć się portfolio i sprawdzić czy realizacje odpowiadają naszym oczekiwaniom. Istotne jest również by zajęli się nami specjaliści w swojej branży – posiadali umiejętności, kwalifikacje i pozytywne nastawienie do Klienta i swojej pracy. Warto umówić się na spotkanie z wybraną firmą i dowiedzieć się jak pracuje, jakie są terminy realizacji oraz pomysły na współpracę. Nie bez znaczenia jest również elastyczność, bo każdy Klient jest inny, każdy ma inne potrzeby i dobrze jeśli wybrana firma potrafi dostosować się do oczekiwań Klienta, by uzyskać satysfakcjonujący dla obu stron efekt współpracy.

Identyfikacja wizualna jako element wystroju biura

Siedziba firmy jest jej wizytówką, dlatego niezwykle istotne jest nie tylko nowoczesne zaprojektowanie przestrzeni, ale również dostosowanie jej do danej marki. Pierwszym i obowiązkowym elementem personalizacji wnętrza jest umieszczenie w widocznym miejscu logo. Powinno być ono pierwszą rzeczą przyciągającą wzrok po wejściu do biura, aby nikt z odwiedzających nie miał wątpliwości gdzie się znajduje. Każda marka posiada również określone barwy, które umieszczone są np. w logo, w materiałach marketingowej czy na stronie internetowej. Wystrój biura spójny z identyfikacją wizualną marki powinien zostać wykonany w oparciu o te kolory.

Realizacja dla marki Bluesoft

W strategicznym miejscu biura zostało umieszczone świecące logo marki. Firma działa w branży IT, dlatego postawiliśmy na branżowe grafiki w salach spotkań. Koncepcja grafik zakładała przedstawienie wybitnych osobistości z branży IT oraz ich słynnych cytatów, wykorzystując liternictwo z brandbooka Bluesoftu.

Kolory marki w wystroju biura

Najprostszym i najczęściej stosowanym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o przemycenie identyfikacji wizualnej marki do wystroju biura, jest wykorzystanie koloru marki w space brandingu i wayfindingu. Na załączonych fotografiach możecie zobaczyć jedną z naszych realizacji, w której zdecydowanie dominuje kolor z brandbooka marki.

Wayfinding wpisany w markę

Naszym zadaniem podczas wykonywania realizacji dla Ośrodka Badań Klinicznych Pratia z siedzibą w Krakowie było między innymi wizualne rozgraniczenie stref. Poradziliśmy sobie z tym, stosując inną kolorystykę w strefach użytkowanych przez pacjentów i inną w strefach przeznaczonych dla personelu. Barwy, których użyliśmy pochodziły z materiałów marketingowych Klienta i zastosowaliśmy je między innymi na ścianach oraz meblach. Cała realizacja została oparta na 4 kolorach brandingowych marki.

Nie potrzeba naprawdę wiele, aby siedziba naszej firmy wyglądała nowocześnie i jednocześnie prezentowała spójność z naszą marką. Wystarczy kilka dobrze dopasowanych do siebie elementów i zaprojektowanych przez profesjonalną firmę, by otrzymać zadowalający efekt.

A Ty masz już biuro spójne z Twoją marką?

Zobacz naszą realizację, w której stworzyliśmy dedykowane grafiki ścienne
Udostępnij:
Poprzedni wpis
Następny wpis

Przeczytaj także

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Więcej

Droga do komfortu – oznakowanie i wayfinding hotelowy, kluczem do zadowolenia gości

Więcej

Oznakowanie nieruchomości przemysłowych – optymalizacja bezpieczeństwa i efektywności

Więcej

Jak poprawnie oznakować osiedla mieszkaniowe – poradnik dla deweloperów i inwestorów

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
Oznakuj to!
  • wnętrza biurowe
  • nieruchomości przemysłowe
  • budynki mieszkalne
  • hotele
  • szkoły
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
ul. Niemczańska 33/4
50-561 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.