Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch

Jak zachęcić pracowników do powrotu do biura? Aranżacja biura kluczem do work-life balance

Wymuszona przez pandemię izolacja i konieczność dopasowania się pracodawców i pracowników do nowych okoliczności pracy i codziennego funkcjonowania były nie lada wyzwaniem, ale pokazały, że dotychczasowy model pracy może, a nawet musi ulec liftingowi.

Praca w home office lub modelu hybrydowym odpowiada wielu pracownikom, jednak pracodawcy już szykują się na powrót do pracy stacjonarnej. Jak znaleźć balans pomiędzy tymi dwoma stanowiskami, aby móc nadal oferować atrakcyjne miejsca pracy?

Z oficjalnych badań „Voice of the European workforce” przeprowadzonych przez firmę Deloitte możemy dowiedzieć się, że aż 80% europejskich respondentów przyznaje, że w ostatnich miesiącach doświadczyło co najmniej jednej zmiany warunków pracy. Chodziło oczywiście o przejście z pracy w biurze na model pracy zdalnej. John Guziak, Partner Deloitte, zauważa, że według raportu 62% pracowników w Europie i 57% w Polsce spodziewa się możliwości częstszej pracy zdalnej po okresie pandemii. Okazuje się więc, że pracownikom niekoniecznie spieszno, aby znów zacząć przemieszczać się z domu do biura i zrezygnować z możliwości częstszych wyjazdów z miasta. Dlatego pracodawcy muszą zaoferować im nowy atrakcyjny model pracy, w którym uwzględniony będzie work-life balance.

Bezpieczny i bezstresowy powrót do biura

Choć w Polsce praca zdalna nie jest tak popularna jak krajach Zachodniej Europy (według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w skali całej gospodarki wykorzystanie takiego modelu pracy jest największe w jednostkach zatrudniających powyżej 49 osób), to już teraz widać, że rynek pracowników wymusza na pracodawcach elastyczność.

 

Refresh biura – atrakcyjna przestrzeń do pracy

Praca w biurze zmienia swój charakter i będzie skoncentrowana na tym, co przynosi pracownikom największą wartość – współpracę w ramach zespołów i między zespołami. Aby dodatkowo wesprzeć integrację zespołów, uruchomiliśmy budżet integracyjny dla każdego zespołu. Nasi pracownicy mogą liczyć na specjalne zniżki w kawiarni i restauracji kampusu, co dodatkowo zachęca do wspólnego spędzania czasu
Anna PodlewskaDyrektor ds. Strategicznych Inicjatyw HR w Credit Agricole
źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Praca-zdalna-Metody-korporacji-na-powrot-do-biur-8154705.html

Pracownicy z jednej strony chcą wrócić do biura, aby móc nawiązywać bezpośrednie kontakty ze współpracownikami i klientami, z drugiej jednak strony może być to dla nich trudne. Zmiana charakteru pracy wymagać będzie od pracodawców większego skupienia na potrzebach zatrudnianych ludzi – a w związku z tym, również na przestrzeni biura.

Miejsce pracy powinno być w erze postpandemicznej miejscem kojarzącym się z bezpieczeństwem, emanującym pozytywną energią napędzającą do działania. Taką atmosferę można stworzyć poprzez odświeżenie biura: dodanie elementów space brandingu czy signage. Atrakcyjne grafiki ścienne to jedna z naszych najczęściej wybieranych usług.
Piotr SemlaCEO Space Wizard

Refresh biura po pandemii to zatem dobry sposób na zachęcenie pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej.

W przestrzeni, którą ktoś się zaopiekował, łatwiej poczuć się zaopiekowanym. W Space Wizard polecamy zainwestować w ściany, które mogą stać się nośnikiem pozytywnych komunikatów, inspirujących haseł czy po prostu pięknych grafik powstałych na bazie fotografii lub personalizowanego projektu, który stworzymy dla Twojej firmy.

Odpowiednia aranżacja biura i zapewnienie przyjaznej atmosfery zachęci pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej po okresie pandemii.

Atrakcyjny space branding biura to element employer brandingu, o który warto zadbać, aby móc tytułować się nowoczesnym pracodawcą. 

6 feet office, czyli odległości dobre dla zdrowia

Nawet w okresie poluzowanych obostrzeń, należy zadbać o bezpieczeństwo pracowników. Sprawdzonym przez nas rozwiązaniem jest fizyczne wyznaczenie w przestrzeni biura bezpiecznych dystansów pomiędzy pracownikami. Firma Cushman & Wakefield opracowała system “6 feet office”, który wdrożyliśmy w jej warszawskiej siedzibie – jego sekretem jest funkcjonalna prostota. 

Dzięki odpowiedniemu oznakowaniu na ścianach i podłodze przestrzeni biurowej pracownicy nie będą martwili się o to, czy zachowują odpowiednie odległości pomiędzy sobą, a system signage i wayfinding ułatwi im poruszanie się po biurze.

Oznaczenia przestrzenne w biurze to ważny element higieny w rzeczywistości (post)pandemicznej.

Rozwiązanie „6 feet office” to prosty i funkcjonalny sposób na bezpieczne biuro.

 

Zajmij się aranżacją lub odświeżeniem biura przed powrotem pracowników z trybu home office. To będzie jak optymistyczny początek! Nowa, atrakcyjna przestrzeń biura sprawi, że praca stanie się przyjemniejsza. Przy okazji każdy pracownik poczuje się doceniony. To jest właśnie dobre podejście do działań space i employer branding!

Dobra atmosfera i zielone biuro

Poziom stresu obniżyć może wyrobienie odpowiedniego nastawienie zarządu i kierownictwa do wznowionej pracy biurowej: wypracowanie z pracownikami nowej rutyny (np. częstsze przerwy w pracy), mądre zarządzanie rozproszonym zespołem, ustalenie jasnych zasad funkcjonowania, zadbanie o budowanie zdrowych relacji w zespole, a także określanie jasnych oczekiwań. Te wszystkie elementy zapewnią zdrową atmosferę – w jej utrzymaniu pomóc mogą natomiast rośliny.

Zielone biuro to takie, w którym rośliny odgrywają ważną rolę aranżacyjną. Ale nie chodzi jedynie o estetykę. W przestrzeni wypełnionej roślinami – czy to ustawionymi w pięknych kompozycjach na podłodze, czy zaaranżowanymi w “zielone ścianki działowe”– po prostu lepiej się przebywa, a więc również pracuje. Takie rozwiązania tworzą też w biurze namiastkę domowego klimatu.

Model hybrydowy i hot desk. Dla równowagi między pracą a domem

W dużych firmach przejście na model hybrydowy, czyli pracę częściowo z domu, a częściowo stacjonarną, jest już normą. W czasie pandemii okazało się, że da się tak pracować, a pracownicy chwalą sobie zwiększoną produktywność. Powrót do trybu sprzed czasów epidemii może okazać się dla wielu pracowników szokiem, a dla wielu będzie motywacją do zmiany pracy. 

– Po wielu miesiącach pracy z domu praca zdalna stała się status quo. Powrót do biur jest dla pracowników naruszeniem znanej sytuacji i pracodawcy muszą się pogodzić z początkowym spadkiem efektywności wywołanym zmianą. – tłumaczy dla portalu Marketing i Biznes, Aleksandra Witoszek-Kubicka, pracownik badawczo-dydaktyczny specjalizujący się w zachowaniach organizacyjnych.

 

 

Praca częściowo z domu i częściowo z biura to zdrowy kompromic, na który decyduje się coraz więcej firm. Pracownikom daje to poczucie większej kontroli nad własnym czasem, a kadrze zarządzającej kontakt z zespołem w określone dni na żywo. Fot. Unsplash

Jak podnieść efektywność pracowników? Stosując się do polecanych przez Space Wizard kroków, jako pracodawca pokażesz, że myślisz przyszłościowo i jesteś o krok przed konkurencją. Dbając o space branding biura na najwyższym poziomie, pokazujesz, że dbasz o pozytywny PR firmy oraz employer branding. A o dobrego pracownika warto dbać. 

W Space Wizard pomożemy Ci zadbać również o świetną jakość i atrakcyjne biuro pokazujące wizerunek Twojej marki.

Nie masz pomysłu na swoje biuro? Zgłoś się do nas a pomożemy wybrać odpowiednie rozwiązania dla Ciebie, Twojej firmy i Twoich pracowników. Sprawdź też nasze realizacje dla innych marek.

Udostępnij:
Poprzedni wpis
Następny wpis

Przeczytaj także

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Więcej

Droga do komfortu – oznakowanie i wayfinding hotelowy, kluczem do zadowolenia gości

Więcej

Oznakowanie nieruchomości przemysłowych – optymalizacja bezpieczeństwa i efektywności

Więcej

Jak poprawnie oznakować osiedla mieszkaniowe – poradnik dla deweloperów i inwestorów

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
Oznakuj to!
  • wnętrza biurowe
  • nieruchomości przemysłowe
  • budynki mieszkalne
  • hotele
  • szkoły
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
ul. Niemczańska 33/4
50-561 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.