Space branding zachęcający do powrotu do biura

Space branding to sposób aranżacji przestrzeni w taki sposób, by oddać w niej charakter danej marki. Dzięki temu biuro staje się nie tylko estetyczne i funkcjonalne, ale również bardziej atrakcyjne nie tylko dla osób, które je odwiedzają, ale w szczególności dla tych w nim pracujących. Za pomocą dobrze wykonanego space brandingu jesteśmy w stanie nakłonić pracowników firmy do powrotu do biura z trybu home office.

Triki stosowane w space brandingu

Opcji liftingu biura jest bardzo wiele, jednak my dzisiaj przedstawimy Wam kilka prostych trików, za pomocą których szybko i łatwo odświeżycie swoją przestrzeń.

Estetyczne fototapety

Pierwsza opcja to kreatywne fototapety, w tworzeniu których ogranicza nas tylko i wyłącznie wyobraźnia. Dobry grafik jest w stanie stworzyć właściwie wszystko, co tylko sobie wymarzymy – może to być scenka z wyjazdu firmowego, kolaż przedstawiający produkty firmy czy też inne wzory nawiązujące do działalności marki. Jeżeli interesują Was dodatki nieco mniejszego formatu niż tapety to polecamy dedykowane obrazy, na których możecie umieścić również bardzo wiele wzorów.

Napisy świetlne, szronienia szyb i roślinność

Świetnym rozwiązaniem odświeżającym przestrzeń i dodającym jej zarówno nowoczesności, jak i trochę ocieplenia są napisy świetlne. W tym formacie można umieścić na ścianie ważne przesłanie marki, logo lub luźny napis, np. „uśmiechnij się” albo „miłego dnia”, który z pewnością pozytywnie wpłynie na nastroje pracowników. Kolejna opcja to szronienie szyb, na których można umieścić grafiki, logo, czy elementy z brand booka marki. I na koniec rozwiązanie, które wprowadza w przestrzeni biurowej odrobinę domowej atmosfery, czyli zieleń. Roślinność w biurach może być umieszczona w przeróżnych miejscach i formach – na ścianie w formie dekoracyjnego mchu, w sali konferencyjnej w postaci wolno stojących roślin doniczkowych, w strefie chillout na ścianach, podłodze czy meblach. Możliwości jest wiele, a każda sprawia, że przestrzeń staje się bardziej przyjazna i zachęca, by spędzać w niej więcej czasu.

Korzyści płynące z odświeżenia biura dla firmy i pracowników

Korzyści płynące z odświeżenia biura to nie tylko poprawa wizualnej atrakcyjności przestrzeni czy jej funkcjonalności. Zmiany wprowadzone w przestrzeni biurowej korzystnie wpływają na pracowników, którzy chętniej spędzają czas w pracy, ponieważ ciekawie zaprojektowana przestrzeń pozytywnie wpływa na ich emocje i nastrój, a co za tym idzie również na efektywność i zadowolenie z wykonywanych obowiązków. Takie zmiany przynoszą korzyści również pracodawcom, którzy mogą się cieszyć wyższą frekwencją i efektywnością swoich pracowników, co pozytywnie oddziałuje na działalność całej firmy. Nowoczesne biuro pozytywnie działa również na postrzeganie firmy przez klientów i kontrahentów, którzy ją odwiedzają. Bez cienia wątpliwości, zalet jest wiele i zdecydowanie warto przeprowadzić raz na jakiś czas refresh służbowego biura.