Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, czyli kilka słów o tym, co powinno znajdować się w recepcji

Wnętrze biura jest wizytówką firmy i jednym z głównych wyznaczników jakości obsługi klienta. Jest to fundament, od którego powinniśmy zacząć i który powinniśmy odpowiednio zaprojektować, budując wizerunek profesjonalnej marki. Wejście, hol i recepcja to pierwsze punkty styczności klienta z daną firmą, które mają znaczący wpływ na jego ocenę i odczucia związane z brandem. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego niezwykle istotne jest zadbanie o profesjonalny wygląd wnętrz naszej firmy, a w szczególności recepcji.

Logo w strategicznym miejscu

Każdy, kto odwiedza daną firmę, powinien od razu po przekroczeniu progu recepcji wiedzieć, gdzie się znajduje. Dlatego tak istotnym elementem aranżacji tego pomieszczenia jest logo umieszczone w dobrze widocznym miejscu. Recepcja jest również ostatnim miejscem kontaktu klienta z firmą, a przecież to, co zobaczymy jako ostatni element, opuszczając jakieś wnętrze, zostanie przez nas zapamiętane najdłużej. W związku z powyższym eleganckie i dobrze widoczne logo nie może zostać pominięte w aranżacji wnętrza recepcji. Jeżeli chodzi o wygląd logo, to jest to już kwestia bardzo indywidualna i zależy od brandingu marki i preferencji samego właściciela.  

Czy logo wystarczy?

Logo to pierwszy element, który powinien rzucać się w oczy każdemu, kto odwiedzi daną firmę. Ale nie jedyny, który ma świadczyć o tym, gdzie znajduje się nasz gość. Warto zadbać o większą liczbę akcentów nawiązujących do marki, jednak nie przesadzajmy z ich ilością i nie bombardujmy klienta komunikatami wizualnymi ze wszystkich stron. Delikatne akcenty kolorystyczne, stonowane dodatki i wygodne miejsce, w którym klient będzie mógł poczekać z filiżanką kawy na umówione spotkanie – to minimum, które dobrze sprawdzi się w każdym wnętrzu. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kilku pasujących do siebie elementów, umieszczonych w odpowiednich miejscach, niż duża liczba komunikatów i znaków, które sprawią, że odwiedzający poczuje się przytłoczony.    

Zaprowadź klienta do celu

Kolejnym elementem, niezbędnym zwłaszcza w przypadku dużych firm, których siedziba składa się z kilku pomieszczeń, są tablice informacyjne i system znaków kierunkowych. Dzięki nim klient z łatwością trafi z recepcji do miejsca, w którym umówił się na spotkanie. Elementy wayfindingu powinny znaleźć się w dobrze widocznych, ale nie w centralnych punktach recepcji. Należy je umieścić tak, by można je było z łatwością dostrzec, ale by nie rzucały się w oczy po wejściu do firmy. Najważniejsze, jak już wspomnieliśmy, powinno być logo.    
Pierwsze wrażenie ma ogromny wpływ na postrzeganie firmy przez klienta, ostatnie natomiast zapada w pamięć na długi czas. Pamiętaj więc, by recepcja Twojej firmy robiła dobre wrażenie i tworzyła pozytywny wizerunek Twojej marki.
Przeczytaj nasz ostatni wpis o tworzeniu prawidłowego systemu wayfindingu
Udostępnij:
Poprzedni wpis
Następny wpis

Przeczytaj także

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Więcej

Droga do komfortu – oznakowanie i wayfinding hotelowy, kluczem do zadowolenia gości

Więcej

Oznakowanie nieruchomości przemysłowych – optymalizacja bezpieczeństwa i efektywności

Więcej

Jak poprawnie oznakować osiedla mieszkaniowe – poradnik dla deweloperów i inwestorów

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
Oznakuj to!
  • wnętrza biurowe
  • nieruchomości przemysłowe
  • budynki mieszkalne
  • hotele
  • szkoły
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
ul. Niemczańska 33/4
50-561 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.