Skip to content

Space branding inspirowany pop kulturą

Za nami kolejna wymagająca i niezwykle złożona realizacja. Tym razem pracowaliśmy w Poznaniu, w siedzibie znanej i cenionej marki, a naszym zadaniem było stworzenie spójnych stylistycznie grafik ściennych do kilkudziesięciu sal spotkań. Inspiracją dla nazewnictwa pomieszczeń, a tym samym umieszczonych w nich grafik, były miejsca, krainy i uniwersa z szeroko rozumianej popkultury.  Wykonaliśmy też spójne wzory z folii szronionej na przeszklenia, a także złożony system wayfindingu i oznakowania. 

_DSC8901
_DSC8571

Wybierz swoje uniwersum

Wspólnie z Klientem wybraliśmy różne dzieła popkultury – filmy, książki i klasyczne opowieści – i występujące w nich miejsca, a następnie stworzyliśmy oryginalne kolaże, złożone z elementów charakterystycznych dla fabuły czy symboliki danego uniwersum. Na przeszkleniach umieściliśmy, wyplotowane z folii szronionej, typograficzne wzory z powielonymi nazwami. W tym bogatym zestawieniu każdy znajdzie coś, co dobrze zna i co przywoła miłe wspomnienia. Wykonane grafiki zapraszają użytkownika tej przestrzeni do zabawy w odnajdywanie symboliki i znaczenia poszczególnych elementów kolażu.

Grafiki na ściankach mobilnych

Dla 4 salek, którym nadaliśmy nazwy krain z Władcy Pierścieni, opracowaliśmy stosowne grafiki – wydrukowane na przeźroczystej folii, znalazły się na przesuwnych ściankach działowych. Poniżej przedstawiamy opis inspiracji dla każdej z nich.

SHIRE

Region Śródziemia zamieszkany przez hobbitów, którzy prowadzą ciche, spokojne, pozbawione przygód życia. Wiele czasu poświęcają produkcji żywności, jej zjadaniu (chętnie spożywają do 6 posiłków dziennie) oraz spotkaniom towarzyskim. Nad wyraz dbają o swoje norki i ich otoczenie. Hobbickie siedziby wyróżniają okrągłe drzwi i okna. 

GONDOR

Grafika przedstawia Minas Tirith, czyli stolicę Gondoru – jedno z największych i najważniejszych miast całego Śródziemia, wybudowane na zboczu góry. Symbolem Gondoru jest białe drzewo, które, choć wcześniej było martwe, zakwitło na nowo po pokonaniu Saurona i jego armii orków oraz przywróceniu pokoju w Śródziemiu.

ROHAN

Królestwo sąsiadujące z Gondorem, słynące ze wspaniałych koni. Stolica – Edoras – w kultowej aranżacji filmowej reżysera Jamesa Camerona utrzymana jest w stylistyce nordycko-celtyckiej. Jej typowy krajobraz to wzgórza, stepy i trawiaste wyżyny oraz równiny. Symbol Rohanu to biały rumak.

RIVENDELL

Siedziba elfów, znana jako dom Elronda. W mitologii Śródziemia odgrywa rolę bezpiecznego miejsca, w którym pielęgnuje się tradycje i dawną wiedzę. Rivendell jest położone na wschodnim krańcu Eriadoru, w głębokiej, ukrytej dolinie u podnóża Gór Mglistych. Dolinę tę porastają buki, dęby i sosny. W swojej adaptacji filmowej Cameron wkomponował Rivendell w krajobraz u stóp zbocza góry.

„Wyzwaniem było tutaj stworzenie czterech projektów w taki sposób, by każdy składał się z dwóch grafik, które mogą funkcjonować niezależnie na ściankach mobilnych i jednocześnie współgrają z projektami z pozostałych sal. Dzięki temu, po złożeniu poszczególnych ścianek i połączeniu sala Gondor może spotkać się z Rohanem a Shire połączy Rivendell, przy czym stylistyka i nowa kompozycja będzie spójna i elegancka przy każdej kombinacji ścian.

Malina Mituniewicz – Graphic Designer, Space Wizard

Każde spotkanie to podróż

Nasz nowy projekt to nie tylko mitologiczne Śródziemie. To także podróż do kolorowych lat 80. z serialu Miami Vice, który starszym pracownikom przypomni emocje jakich dostarczał Don Johnsson jako policjant Sonny Crocket, jego motorówka i Ferrari Testarossa. A to nie koniec przygód! Odwiedzając poznańskie biuro wylądujemy w Nibylandii, by zaraz, jak przez szafę, wejść do Narni, a następnie, niby za dotknięciem czarodziejskiej różdżki przenieść się do Hogwartu. Każda odwiedzana kraina jest bardziej fascynująca, a klimat z klasycznych powieści przeplata się ze światami ze współczesnego kina. Przechadzając się po wnętrzach tej firmy mamy okazję znaleźć się między innymi w Spectre z dramatu Duża ryba Tima Burtona, Mieście Złomu z produkcji sci-fi Alita, Zielonych Wzgórzach z powieści o rudowłosej Ani, a także wzruszyć się w Notting Hill czy zgrzeszyć w Sin City.

Ze względu na to, że nie mogliśmy w projektach posługiwać się oryginalnymi art workami z filmów czy też gier, zaproponowaliśmy stworzenie stylizowanych kolaży, które składały się z odpowiednich elementów, pozyskanych legalnie i w sposób nienaruszających praw aktorskich, ale kojarzących się z daną krainą. Oprócz symboliki charakterystycznej dla danego uniwersum, jego bohaterów i treści, na każdej z grafik znalazły się również określone rośliny pojawiające się w fabule danej opowieści. Tak stworzone grafiki są nie tylko ozdobą biura i sposobem na rozróżnienie licznych sal spotkań. Oprócz funkcji space brandingowej, stanowią niejednokrotnie element interakcji, wywołując ciekawe dyskusje czy też zabawę w odczytywanie symboliki grafik. 

Paweł Łukasiewicz – Design Lead, Space Wizard

Wayfinding & Signage

Przedstawiając tę realizację nie możemy również zapomnieć o złożonym systemie wayfindingu, który wykonaliśmy. Obejmuje on tablice kierunkowe w punktach decyzyjnych oraz semafory przy pomieszczeniach funkcyjnych. Dodatkowo powstały również autorskie ikony. W nawigacji po przestrzeni biurowej użytkownikom pomagają również użyte w wayfindingu mapy oraz tablice kierunkowe.

„Wayfinding w kolorystyce nawiązuje do odcieni sufitów. Dlatego krawędzie tablic oraz wybrane treści są w danej barwie. Ikony zostały zaprojektowane tak, aby były spójne z charakterem fontu Castedown z brandbooka. Cały wayfinding wpisuje się dyskretnie w przestrzeń biura bogatą w kolorystykę oraz grafiki.

Alicja Chojnacka – Graphic Designer, Space Wizard