wybierz swój styl
Wybór stylu, w jakim opracujemy projekt dla Twojej firmy, jest kluczowy dla kolejnych etapów pracy nad realizacją space brandingu biura.
Przedstawiamy krótki przewodnik po najpopularniejszych stylach.
Grafiki ścienne, typografię systemów signage i wayfinding, a także inne elementy aranżacji biura, dobierzemy zgodnie z wytycznymi wybranego stylu.
W tym przewodniku znajdziesz też wskazówki, który z nich jest najlepszy dla konkretnej branży.
Abstrakcja, czyli wszystko to, co nie przedstawia konkretnej rzeczywistości, ale jest wariacją na jej temat. Może być to abstrakcja geometryczna lub niegeometryczna.
Ta pierwsza wykorzystuje proste kształty geometryczne w wybranych kolorach, druga zaś sięga do bardziej ekspresyjnych form, nieregularnych i nieograniczonych liniami prostymi.
Abstrakcyjny motyw może być przeskalowany na całą ścianę lub też oparty na powtórzeniach tych samych elementów, np. trójkątów czy nieregularnych form organicznych.
Styl abstrakcji jest uniwersalny i elastyczny, więc z łatwością dopasujemy go do każdej branży i marki.
Ściany wypełnione akwarelowymi przedstawieniami to romantyczny i kobiecy motyw. Akwarela to technika polegająca na malowaniu farbami wodnymi na mokrym papierze o charakterystycznej strukturze.
W Space Wizard takie motywy skalujemy i wykorzystujemy jako plakaty lub grafiki ścienne. Dzięki akwareli dodajemy biurowym ścianom charakteru. Przestrzeń do pracy staje się przytulna i nieco artystyczna, choć w nienachalny sposób.
Akwarela to propozycja często wybierana przez klientów z branży Health & Beauty.
Boho to esencja dziewczęcości, miłości do natury i wszystkiego, co etniczne i w stylu retro. Grafiki boho zawierają pastelowe motywy roślinne i zwierzęce, a także utrzymane w beżach i brązach zgeometryzowane formy.
To wybór idealny dla branży Beauty i Lifestyle, ale też do przestrzeni wspólnych każdej firmy – takie motywy uspokajają i wyciszają.
Szalone kreskówki – albo po prostu świetnie narysowane ilustracje nawiązujące do danej firmy lub branży. To propozycja zwłaszcza dla firm, którym zależy na customowych rozwiązaniach: niepowtarzalnych i jednocześnie na luzie.
Bohaterami tego typu grafik mogą być postaci z gier komputerowych, kreskówek, maskotki firmowe lub realne postaci – autorytety w branży. Polecamy dla każdej marki, która nie boi się indywidualizmu.
Flat design, czyli płaska, dwuwymiarowa grafika, zazwyczaj w kontrastowych mocnych barwach. Często stosuje się ją w infografikach,
dlatego polecamy ją klientom pragnącym opowiedzieć na ścianach swojego biura jakąś historię.
Minimalistyczna i utrzymana w jednolitej palecie barw, uzupełniona o interesującą typografię, jest rozwiązaniem często wybieranym przez firmy z branży IT.
Grafika, w której wykorzystujemy przeskalowaną do wymiarów danej ściany fotografię, to fotoprint.
To rozwiązanie, które stwarza wiele możliwości aranżacyjnych w zależności od użytej fotografii: czarno-białej, archiwalnej, makrofotografii czy fotografii ukazującej pejzaż.
Fotografia w każdej odsłonie, umieszczona na ścianie, optycznie powiększa przestrzeń.
Szyfr kropek i kresek, kwadratów i trójkątów, kół i okręgów. To właśnie geometria, czyli rozwiązanie nowoczesne, dające wolność kreacji, które z łatwością dopasujesz do brandbooka marki.
Przy motywach geometrycznych można bawić się dynamiką kompozycji, kolorami i kształtami. To rozwiązanie niezwykle popularne, zwłaszcza w firmach technologicznych.
Niesztampowy styl inspirowany estetyką przemysłową, czyli betonowe, ceglane i rdzewiejące tekstury, a także motywy zaczerpnięte z fabrycznego słownika: stal, cegła, surowe drewno, żeliwo.
Do tego kolory w minimalistycznych zestawieniach, takiej jak odcienie bieli, beże i szarości. Grafika ścienna imitująca strukturę betonu czy postindustrialnej ceglanej ściany to coś, co w każdym biurze prezentuje się niezwykle nowocześnie i elegancko.
Kolaż to technika artystyczna, która polega na tworzeniu kompozycji z różnych materiałów i tworzyw: fragmentów wyciętych z gazet, fotografii czy tkanin. W sztuce zyskał popularność głównie dzięki artystom kubizmu takim jak m.in. Pablo Picasso.
Kolaż na ścianie biura może wnieść do wnętrza ogrom pozytywnej energii – wielość kolorów, motywów i elementów graficznych to źródło wizualnego szaleństwa.
Należy je jednak oczywiście opanować tak, aby pasowało do firmy i biurowego anturażu.
Nikt już nie używa dzisiaj wydrukowanych w wielkich formatach składanych map, ale doskonale sprawdzają się one na ścianach w postaci wielkoformatowych grafik oraz plakatów.
W Space Wizard dobierzemy odpowiedni styl mapy do biura: retro mapa w kolorach sepii, graficzna w czerni i bieli lub nowoczesna i minimalistyczna monokolorystyczna.
Motywy wprost z lasu, łąki, ogrodu, drzewa, kwiaty, zwierzęta – ujęte w makrofotografie i grafiki, akwarele lub kolaże. Natura w biurze działa uspokajająco i przybliża pracowników do świata z dala od cywilizacji, w którym można zebrać myśli i zaczerpnąć inspiracji.
Artystyczne litery, motywacyjne hasła, słowa układające się w intrygujący wzór. Typografia w space brandingu biura pojawić się musi, chociażby w wizerunku logotypu marki wydrukowanym w postaci grafiki ściennej lub w wersji trójwymiarowej.
Uzupełnieniem logo mogą być utrzymane w tej samej palecie barwnej i stylu grafiki wykorzystujące zabawę słowem i różnorodnymi krojami liter. Nawet jeśli ściany nie potrafią mówić, to z naszymi rozwiązaniami przemówią!
Fascynacja orientem nie słabnie wśród miłośników wyrazistych wnętrz. Choć styl inspirowany Azją i krajami Afryki Północnej jest w biurach nie lada ekstrawagancją, to z pewnością sprawdzi się w przestrzeniach wspólnych, takich jak biurowe siłownie, sale do jogi czy do rozmów z klientami.
Styl orientalny to szeroka gama barw i motywów: od pełnych barw i kolorystycznego bogactwa Indii po i wyrafinowaną Japonię. Orientalne krajobrazy, wielobarwne mandale, intensywne, nasycone barwy – to tworzy wyrazisty klimat różnorodności i przepychu.
abstrakcja




Abstrakcja, czyli wszystko to, co nie przedstawia konkretnej rzeczywistości, ale jest wariacją na jej temat. Może być to abstrakcja geometryczna lub niegeometryczna. Ta pierwsza wykorzystuje proste kształty geometryczne w wybranych kolorach, druga zaś sięga do bardziej ekspresyjnych form, nieregularnych i nieograniczonych liniami prostymi. Abstrakcyjny motyw może być przeskalowany na całą ścianę lub też oparty na powtórzeniach tych samych elementów, np. trójkątów czy nieregularnych form organicznych. Styl abstrakcji jest uniwersalny i elastyczny, więc z łatwością dopasujemy go do każdej branży i marki.
akwarela





Ściany wypełnione akwarelowymi przedstawieniami to romantyczny i kobiecy motyw. Akwarela to technika polegająca na maowaniu farbami wodnymi na mokrym papierze o charakterystycznej strukturze. W Space Wizard takie motywy skalujemy i wykorzystujemy jako plakaty lub grafiki ścienne. Dzięki akwareli dodajemy biurowym ścianom charakteru. Przestrzeń do pracy staje się przytulna i nieco artystyczna, choć w nienachalny sposób. Akwarela to propozycja do branży Health & Beauty.
boho




Boho to esencja dziewczęcości, miłości do natury i wszystkiego, co etniczne i w stylu retro. Grafiki boho zawierają pastelowe motywy roślinne i zwierzęce, a także utrzymane w beżach i brązach zgeometryzowane formy. To wybór idealny dla branży Beauty i Lifestyle, ale też do przestrzeni wspólnych każdej firmy – takie motywy uspokajają i wyciszają.
cartoon




Szalone kreskówki – albo po prostu świetnie narysowane ilustracje nawiązujące do danej firmy lub branży. To propozycja zwłaszcza dla firm, którym zależy na customowych rozwiązaniach: niepowtarzalnych i jednocześnie na luzie. Bohaterami tego typu grafik mogą być postaci z gier komputerowych, kreskówek, maskotki firmowe lub realne postaci – autorytety w branży. Polecamy dla każdej marki, która nie boi się indywidualizmu.
flat design




Flat design, czyli płaska, dwuwymiarowa grafika, zwana też grafiką wektorową, zazwyczaj w kontrastowych mocnych barwach. Zazwyczaj stosuje się ją w infografikach, dlatego polecamy ją klientom pragnącym opowiedzieć na ścianach swojego biura jakąś historię. Minimalistyczna i utrzymana w jednolitej palecie barw, uzupełniona o interesującą typografię, jest rozwiązaniem często wybieranym przez firmy z branży IT.
fotoprint








Grafika, w której wykorzystujemy przeskalowaną do wymiarów danej ściany fotografię, to fotoprint. To rozwiązanie, które stwarza wiele możliwości aranżacyjnych w zależności od użytej fotografii: czarno-białej, archiwalnej, makrofotografii czy fotografii ukazującej pejzaż. Fotografia w każdej odsłonie, umieszczona na ścianie, optycznie powiększa przestrzeń.
geometria




Szyfr kropek i kresek, kwadratów i trójkątów, kół i okręgów. To właśnie geometria, czyli rozwiązanie nowoczesne, dające wolność kreacji, które z łatwością dopasujesz do brandbooka marki. Przy motywach geometrycznych można bawić się dynamiką kompozycji, kolorami i kształtami. To rozwiązanie niezwykle popularne, zwłaszcza w firmach technologicznych.
industrial




Niesztampowy styl inspirowany estetyką przemysłową, czyli betonowe, ceglane i rdzewiejące tekstury, a także motywy zaczerpnięte z fabrycznego słownika: stal, cegła, surowe drewno, żeliwo. Do tego kolory w minimalistycznych zestawieniach, takiej jak odcienie bieli, beże i szarości. Grafika ścienna imitująca strukturę betonu czy postindustrialnej ceglanej ściany to coś, co w każdym biurze prezentuje się niezwykle nowocześnie i elegancko.
kolaż








Kolaż to technika artystyczna, która polega na tworzeniu kompozycji z różnych materiałów i tworzyw: fragmentów wyciętych z gazet, fotografii czy tkanin. W sztuce zyskał popularność głównie dzięki artystom kubizmu takim jak m.in. Pablo Picasso. Kolaż na ścianie biura może wnieść do wnętrza ogrom pozytywnej energii – wielość kolorów, motywów i elementów graficznych to źródło wizualnego szaleństwa. Należy je jednak oczywiście opanować tak, aby pasowało do firmy i biurowego anturażu.
mapy





Nikt już nie używa dzisiaj wydrukowanych w wielkich formatach składanych map, ale doskonale sprawdzają się one na ścianach w postaci wielkoformatowych grafik oraz plakatów. W Space Wizard dobierzemy odpowiedni styl mapy do biura: retro mapa w kolorach sepii, graficzna w czerni i bieli lub nowoczesna i minimalistyczna monokolorystyczna.
natura











Motywy wprost z lasu, łąki, ogrodu, drzewa, kwiaty, zwierzęta – ujęte w makrofotografie i grafiki, akwarele lub kolaże. Natura w biurze działa uspokajająco i przybliża pracowników do świata z dala od cywilizacji, w którym można zebrać myśli i zaczerpnąć inspiracji.
typografia




Artystyczne litery, motywacyjne hasła, słowa układające się w intrygujący wzór. Typografia w space brandingu biura pojawić się musi, chociażby w wizerunku logotypu marki wydrukowanym w postaci grafiki ściennej lub w wersji trójwymiarowej. Uzupełnieniem logo mogą być utrzymane w tej samej palecie barwnej i stylu grafiki wykorzystujące zabawę słowem i różnorodnymi krojami liter. Nawet jeśli ściany nie potrafią mówić, to z naszymi rozwiązaniami przemówią!
orientalny




Fascynacja orientem nie słabnie wśród miłośników wyrazistych wnętrz. Choć styl inspirowany Azją i krajami Afryki Północnej jest w biurach nie lada ekstrawagancją, to z pewnością sprawdzi się w przestrzeniach wspólnych, takich jak biurowe siłownie, sale do jogi czy do rozmów z klientami. Styl orientalny to szeroka gama barw i motywów: od pełnych barw i kolorystycznego bogactwa Indii po i wyrafinowaną Japonię. Orientalne krajobrazy, wielobarwne mandale, intensywne, nasycone barwy – to tworzy wyrazisty klimat różnorodności i przepychu.
Pobierz nasz przewodnik po stylach w pliku PDF.