T-Mobile

Space branding, który łączy przestrzenie.
Aranżacja biura, która łączy ludzi

Kompleksowa realizacja w warszawskim biurze T-Mobile.

Aranżacja biura dla marek takich jak T-Mobile – które charakteryzują się wyrazistym i rozpoznawalnym wizerunkiem – są ogromnym wyzwaniem. Jednocześnie przynoszą bezgraniczną satysfakcję, bo niecodziennie można przecież zaczarować biurową przestrzeń o wielu metrach kwadratowych dla tak wymagającego, ale też otwartego klienta. Zobacz, jak przeprowadziliśmy udany projekt przestrzeni biurowej w warszawskiej siedzibie tej marki telekomunikacyjnej.

Łączymy ludzi jak T-Mobile! Grafiki, aranżacje przeszkleń, wayfinding

Biura T-Mobile Polska, mieszczące się w warszawskim biurowcu Trinity One, zaprojektowało studio Mikomax we współpracy z zespołem wewnętrznym klienta. Znalazły się w nim zarówno przestrzenie biurowe open plan, oszklone sale spotkań o różnorodnym metrażu, a także przestrzenie wspólne, takie jak pokój relaksu czy ćwiczeń. Zespół Space Wizard jest odpowiedzialny za kompleksowy projekt office branding: realizację spójnych grafik ściennych, aranżacji przeszkleń oraz oznakowania pomieszczeń i wayfinding.

Sieć T-Mobile łączy ludzi – to samo chcieliśmy pokazać za pośrednictwem rozwiązań zaproponowanych do warszawskiego biura firmy. Po przeanalizowaniu potrzeb klienta i stworzeniu kreatywnego briefu, wybraliśmy wspólnie jedną z zaproponowanych koncepcji. W naszej propozycji postawiliśmy na oszczędność formalną zestawioną z mocnymi kolorami, które przewijają się w całym biurze. Zależało nam na stworzeniu przestrzeni biurowej jak najbardziej przyjaznej jej użytkownikom, jak i wyrażającej filozofię marki oraz identyfikującej w sposób czytelny, choć nienachalny.

Aranżacja recepcji biura

Recepcja, podobnie jak hol wejściowy czy przedpokój w prywatnym domu czy mieszkaniu, jest dla firmy najważniejszą wizytówką. To tutaj partnerzy biznesowi doświadczają pierwszego kontaktu z biurem – jego atmosferą, estetyką, ale też z wartościami, które firma chce przekazać. Decyzja o tym, jak ma wyglądać to pierwsze wrażenie, powinna być zatem ugruntowana w osobowości marki.

W T-Mobile sama przestrzeń recepcji została urządzona w oszczędny i funkcjonalny sposób: ciepła drewniana podłoga współgra z betonową ścianą recepcji, a zdecydowana kolorystyka minimalistycznych mebli komponuje się z logo firmy. Do tej przestrzeni zaprojektowaliśmy grafikę ścienną nawiązującą do hasła przewodniego firmy: “We won’t stop until everyone is connected!”. Prosta typografia towarzyszy tutaj wizerunkowi mapy świata poprzecinanej koncentrycznymi liniami symbolizującymi sieć komórkową – łączącą ze sobą ludzi nawet w najbardziej oddalonych od siebie zakątków świata.

Motyw mapy uczyniliśmy zresztą lejtmotywem warszawskiego biura T-Mobile na ulicy Domaniewskiej.

 
 

Grafiki ścienne – mapy miast jako metafora brand identity

Biuro to nie tylko przestrzeń do pracy – to przestrzeń, którą tworzą przebywający w niej ludzie. W warszawskim biurze T-Mobile pracownik poczuje, że może być wszędzie, gdzie tylko zechce. Wystarczy przejść z jednego pokoju konferencyjnego do kolejnego… i do kolejnego.

Wszystko dlatego, że poszczególne pokoje otrzymały nazwy miast, w których firma ma swoje siedziby. Ważne jest, że pomysł na takie nazewnictwo wyszedł od pracowników, którzy wzięli udział w głosowaniu i wspólnie podjęli decyzję o tym, jakie nazwy będą nosiły sale spotkań. Dzięki temu pracownicy identyfikują się z takim nazewnictwem. Ponadto, nazwy geograficzne pozwalają im na płynne poruszanie się pomiędzy poszczególnymi punktami. Pokoje otrzymały natomiast jasny wyróżnik wizualny – każdy z nich ma własny kolor i mapę w postaci grafiki naściennej. Dzięki takiemu rozwiązaniu w aranżacji biura poszczególne miejsca w T-Mobile są łatwe do odnalezienia: pracownik szuka na tablicy-drogowskazie nazwy miasta, do którego ma się akurat udać, a następnie zapamiętuje dany pokój dzięki znajdującym się w nim mocnym kolorom.

"Mapa na ścianie może się wydawać ogranym pomysłem, ale zadbaliśmy o to, aby była ona jak najbardziej nowoczesna i jednocześnie nie narzucająca się. W pokoju konferencyjnym nie chodzi w końcu o to, aby wodzić palcem po mapie! W projekcie chodziło oczywiście o metaforyczne odniesienie do idei globalnej wioski, w której T-Mobile pełni rolę dostarczyciela rozwiązań komunikacyjnych".
Paweł Łukasiewicz
Design Lead - Space Wizard

Dyskretne oznaczenia kierunkowe – miasto w roli głównej

Obok grafik ściennych zadbaliśmy o aranżacje przeszkleń oraz oznakowanie pomieszczeń i wayfinding. Na ciemnych ścianach korytarza pojawiły się grafiki komunikujące przestrzenie ze sobą. Zaproponowaliśmy grafikę w białym kolorze z zarysem sylwetek miejskiego krajobrazu architektonicznego.

D07_4695-FullRes
D07_4806-FullRes
D07_4788-FullRes
D07_4783-FullRes

To element wizualny aranżacji biura urozmaicający przestrzeń i wyznaczający kierunki poruszania się. Przewija się on wzdłuż korytarza – podkreślając perspektywiczny ciąg pomieszczenia. Zarys sylwetek wieżowców powtarza się również na przeszklonych drzwiach, które pokryliśmy zabezpieczającą folią mrożoną.

D07_4832-FullRes
D07_4825-FullRes

Ściana pełna osobowości – które inspirują do działania

Znane postaci oraz ich inspirujące słowa to doskonała recepta na usprawnienie pracy w strefach wspólnych spotkań w biurze! Właśnie takie rozwiązanie zastosowaliśmy w jednej z sal konferencyjnych T-Mobile, gdzie na ścianach zagościły wizerunki wybranych przez pracowników osobistości, które zmieniły świat, wraz z ich najbardziej znanymi cytatami. Realistyczne wizerunki zostały narysowane prostą kreską, zaś zastosowany krój liter i kolory są spójne z typografią firmową zastosowaną w całym biurze.

Życie i dokonania tych osób związane są z technologiami informatycznymi. Na grafikach ściennych wyróżniliśmy kobiety m.in. Margaret Heaeld Hamilton – informatyczkę, inżynierkę oprogramowania i przedsiębiorczynię, która wraz z kierowanym przez siebie zespołem opracowała oprogramowanie systemu pokładowego programu kosmicznego „Apollo” czy Grace Hopper – amerykańską pionierkę informatyki, która zasłynęła popularyzacją określenia „bug” w słownictwie informatycznym. Na ścianie zagościli ponadto: Donald Knuth – amerykański matematyk i informatyk, znany z wielotomowego dzieła “Sztuka programowania”; Linus Torvalds – twórca jądra systemu Linux, oraz Bjarne Stroustrup – duński informatyk, twórca języka programowania C++. W tym doborowym towarzystwie znalazła się również Maria Skłodowska-Curie – fizyczka, chemiczka i dwukrotna laureatka Nagrody Nobla, która w plebiscycie brytyjskiego magazynu BBC History została wybrana najbardziej wpływową kobietą w historii, a w uzasadnieniu napisano, że „Zmieniła świat nie raz, a dwa razy”.

WSKAZÓWKA
Space Wizard
Space branding biura, office branding lub po prostu wizualna aranżacja biura ma wiele celów. Jednym z nich jest oznaczenie przestrzeni motywami charakterystycznymi dla danej firmy czy marki. Dobrą praktyką jest postawienie na spójną kolorystykę i styl oraz wizualne nawiązania do filozofii firmy. Warto też nadawać surowym biurowym przestrzeniom „ludzki wymiar” – poprzez grafiki ścienne miłe dla oka, ale też inspirujące w warstwie treściowej.

Aranżacja ścienna przestrzeni wspólnych. Z odrobiną humoru!

Obok funkcjonalnych rozwiązań graficznych zespół Space Wizard zadbał również o odpowiednie wykończenie pokoju ćwiczeń oraz przestrzeni relaksu.

W przestrzeni siłowni nie mogło zabraknąć grafik, które zachęcałyby do ćwiczeń. Lekkie i niezobowiązujące ilustracje pozwalają na oderwanie się od myśli o pracy i motywują do wysiłku fizycznego po ciężkim dniu.

D07_4709-FullRes
Aranżacji części wspólnej w biurze T-Mobile

W pokoju relaksu, gdzie znajdziemy hamak oraz wiklinowy fotel, nawiązaliśmy do roślinności przewijającej się w biurze. Biała ściana została ocieplona za pomocą grafiki z uroczym leniwcem wyłaniającym się zza kolorowych liści.

Nieoceniona moc kolorów!

Kolorystyka pełni ogromną rolę w postrzeganiu przestrzeni – jest tak również w przypadku aranżacji biura. W salach konferencyjnych T-Mobile dominuje biel i szarość dopełniona soczystymi barwami obić na krzesłach. Dzięki zastosowaniu podobnych kolorów na zrealizowanych grafikach osiągnęliśmy efekt jednolitości przestrzeni, przy jednoczesnym przełamaniu nudy typowej dla minimalistycznej estetyki biur.

Nie mogło też zabraknąć oczywiście ulubionego koloru marki, czyli soczystej magenty! Dzięki temu, że przewija się on dyskretnie (mniej lub bardziej) w naszych kolejnych propozycjach grafik, wszystkie obrandowane pomieszczenia stanowią spójną całość.

T-Mobile_WAW

Aranżacja ścian kluczem do kreatywnej przestrzeni biurowej

T-Mobile_WAW

Za pomocą prostych, ale pomysłowych rozwiązań graficznych nawiązujących do identyfikacji graficznej marki, wspólnie z Mikomax i T-Mobile, stworzyliśmy wyjątkową wizualną aranżację biura, a co za tym idzie – doskonałą atmosferę do pracy i socjalizacji pracowników. To kolejna realizacja Space Wizard, w której zaprojektowaliśmy atrakcyjne grafiki motywujące do działania, ale też ułatwiające poruszanie się i orientowanie w ogromnej przestrzeni biurowej.

Dzięki takim rozwiązaniom jak space branding i wayfinding udało nam się stworzyć w przestrzeniach do pracy, salach konferencyjnych i przestrzeniach wspólnych atmosferę sprzyjającą kreatywności i współpracy.

Polecane artykuły