Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch

Wayfinding i space branding, a identyfikacja wizualna marki, czyli dlaczego spójność jest ważna

Tworząc system oznaczeń przestrzeni, powinniśmy kierować się nie tylko funkcjonalnością, ale również identyfikacją wizualną firmy. Szczególnie w obiektach komercyjnych, instytucjach i  budynkach publicznych będzie to miało duże znaczenie. Oto kilka powodów, dlaczego spójność odgrywa kluczową rolę:

Rozpoznawalność

Tworząc identyfikację wizualną marki, firma buduje swoją rozpoznawalność. Jeśli znaki, kierunkowskazy, tablice informacyjne i inne elementy wayfindingu są zgodne z logotypem, kolorami i ogólnym stylem firmy, użytkownicy łatwiej zidentyfikują obiekt, w którym się znajdują.

 

Konsekwencja

System oznaczeń musi mieć swoją ciągłość. Od wejścia prowadzimy klienta, aż do jego celu. Spójność pozwala szybko zlokalizować kolejne wskazówki, a to zwiększa komfort i pewność osoby, która znajduje się na terenie firmy po raz pierwszy.

Profesjonalizm

Oznaczenia spójne z identyfikacją wizualną pomagają w kreowaniu wrażenia profesjonalizmu i dbałości o szczegóły, co jest ważne dla wizerunku firmy. Chcemy, by klienci przychodzący do biura, od pierwszego wrażenia czuli, że firma zwraca uwagę na ich potrzeby.

Unikalność

Dobrze zaprojektowany space branding, który nawiązuje do charakteru i identyfikacji wizualnej firmy, to świetny sposób na skuteczne wyróżnienie się na tle konkurencji. Kreatywne wnętrza, estetyczny wystrój i funkcjonalne rozwiązania komunikacyjne przyciągają uwagę, tworząc pozytywne wrażenie zarówno wśród klientów, jak i przyszłych pracowników firmy. 

Funkcjonalność

Kiedy elementy wayfindingu są spójne z brandingiem firmy, pracownicy są bardziej skłonni do korzystania z nich, a to z kolei ułatwia sprawne poruszanie się po przestrzeni firmy. W odróżnieniu od kontrastujących ze stylem wnętrza oznaczeniami nie męczą oczu i nie wprowadzają chaosu w miejscu pracy.

Warto zauważyć, że spójność nie oznacza, że wszystkie elementy muszą być identyczne. Powinny być dostosowane do specyfiki wayfindingu i spełniać swoje funkcje. Zachowując przy tym integralność wizualną, aby użytkownicy mogli łatwo zrozumieć przekaz. Dlatego, aby osiągnąć optymalną równowagę między spójnością, a funkcjonalnością projektanci często współpracują z ekspertami ds. identyfikacji wizualnej.

Jak wykorzystać branding firmy do projektowania systemu oznaczeń? Case study na podstawie projektu dla Cloudflight

Zawsze staramy się dostosować nasze projekty do konkretnego otoczenia i jego charakteru. W przypadku Cloudflight zdecydowaliśmy się zainspirować brandbookiem marki, uwzględniając jej kolorystykę i typografię.

Zaprojektowaliśmy zestaw piktogramów i ciekawy system oznaczeń kierunkowych, które nie tylko spełniają swoją funkcję, ale również idealnie wpisują się w kontekst nowoczesnego i innowacyjnego designu biura. 

W wyznaczonych punktach węzłowych wymalowano na ścianach niebieskie pasy, które posłużyły nam jako tło dla informacji. Niebieskie akcenty w kolorze spójnym z identyfikacją wizualną marki doskonale wpisały się w nowoczesne wnętrze, a jednocześnie w sposób czytelny i intuicyjny prowadzą pracowników po biurze. Dzięki tym zabiegom elementy oznakowania w biurze stały się organiczną częścią przestrzeni, podkreślając jednocześnie charakter marki.

Do oznakowania pomieszczeń wykorzystaliśmy klasyczne stalowe, dwustronne tabliczki z czytelnymi piktogramami, montowane prostopadle do ścian. Pozwalają one szybko określić ich funkcję i przeznaczenie. Rozwiązanie to stanowi doskonałą formę identyfikacji sal, szczególnie w długich ciągach komunikacyjnych. Stalowe semafory z czytelnymi piktogramami są estetyczne i wizualnie dopasowane do wnętrza, a ich trwałość i elegancki design idealnie wpisują się w cały koncept projektu. Uzupełnieniem systemu są subtelne naklejki z piktogramami i nazwami pomieszczeń umieszczone na drzwiach pełnych.

Identyfikacja wizualna w space brandingu i wayfindingu

Podczas projektowania oznaczeń respektowanie brandingu firmy jest bardzo istotne. Spójność we wnętrzu pozwala zachować estetykę i porządek. Dobrze wykonana realizacja bezpośrednio wpływa na wizerunek filmy na tle konkurencji i jej przyszłych Klientów.

 

Przeczytaj nasz ostatni wpis o tworzeniu prawidłowego systemu wayfindingu
Udostępnij:
Poprzedni wpis
Następny wpis

Przeczytaj także

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Więcej

Droga do komfortu – oznakowanie i wayfinding hotelowy, kluczem do zadowolenia gości

Więcej

Oznakowanie nieruchomości przemysłowych – optymalizacja bezpieczeństwa i efektywności

Więcej

Jak poprawnie oznakować osiedla mieszkaniowe – poradnik dla deweloperów i inwestorów

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
Oznakuj to!
  • wnętrza biurowe
  • nieruchomości przemysłowe
  • budynki mieszkalne
  • hotele
  • szkoły
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
ul. Niemczańska 33/4
50-561 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.