Skip to content

McCormick

McCormick & Company, Foods, Ingredients and Flavors – światowy lider w dziedzinie aromatów to nasz kolejny wyjątkowy Klient. Misją tej firmy jest szerzenie pasji do różnorodnych smaków. Jest to międzynarodowe przedsiębiorstwo, produkujące zioła, przyprawy, musztardy, keczupy, marynaty, octy i sole smakowe. Firma McCormick dysponuje bogatym i zrównoważonym portfolio smaków i aromatów, dzięki któremu jest w stanie sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na doznania smakowe na całym świecie. Swoje produkty w Polsce oferuje pod markami Kamis oraz Galeo. 

Space branding i wayfinding

W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność wykonać realizację w polskiej siedzibie tej firmy, która mieści się w Łodzi. Do naszych zadań należał kompleksowy space branding, foliowanie przeszkleń, wykonanie złożonego systemu wayfindingu i oznakowania pomieszczeń na sześciu piętrach łódzkiego biurowca Monopolis, gdzie znajduje się biuro Klienta.

Aromatyczne grafiki i kompozycje obrazów

Klientowi zależało, aby wnętrze firmy wypełniły niezwykłe aromaty, stąd pomysł ze strony McCormick, aby grafiki w przestrzeni open space oraz w salach konferencyjnych przedstawiały różne przyprawy. Na tym samym motywie miało zostać również oparte nazewnictwo pomieszczeń spotkań. W mniejszych z nich, zamiast tapet, pojawiły się kompozycje obrazów, przedstawiające różnorodne przyprawy wraz z opisem oraz zaznaczeniem na mapie ich pochodzenia. Z przyjemnością pomogliśmy zrealizować tę koncepcję i opracowaliśmy spójne wizualnie grafiki przedstawiające różne przyprawy, którym dedykowane są całe piętra oraz poszczególne pomieszczenia.

Aby ułatwić współpracownikom poruszanie się po przestrzeniach biurowych, do każdego z pięter została przypisana jedna przyprawa oraz wiodąca kolorystyka. To rozwiązanie również zaproponował sam Klient – a jak wielokrotnie wspominaliśmy, w każdej realizacji ogromne znaczenie mają dla nas jego zdanie i pomysły.

Nowoczesny wayfinding z szacunkiem do historycznej lokalizacji biura

„Biuro McCormick mieści się w dawnych zakładach Monopolu Wódczanego. Zaadaptowanie dawnej fabryki na centrum biurowo-rozrywkowo-kulturalne pozwoliło nam w kreacji wayfindingu nawiązać do loftowego charakteru kompleksu oraz nowoczesnego wystroju wnętrz. Podkreśla to projekt ikon oraz użyta typografia. Koncept składa się z ażurowych semaforów z nazwami pomieszczeń oraz ikonami tablic kierunkowych, jak również oznaczeń na drzwi, biurka i lockersy. System został wykonany ze stali, co współgra z architekturą biura, jak i całego Monopolis.”

Alicja Chojnacka – Graphic Designer

Signage i ledony jako praktyczne upiększenie przestrzeni relaksu

W kuchni biura McCromick zaprojektowaliśmy ikony, które w sposób praktyczny ułatwiają poszukiwanie poszczególnych elementów w szafkach, jednocześnie służąc, jako ozdoba prostych i klasycznych frontów. Napisy i ikony stanowią prosty i jednoznaczny sposób komunikacji z użytkownikami biura. 

Wisienką na torcie całego projektu są ledony z napisami zachęcającymi do relaksu i odpoczynku, które umiejscowione są w biurowych kuchniach.