Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & signage
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Korzyści
  • Realizacje
  • Referencje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
Menu
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & signage
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Korzyści
  • Realizacje
  • Referencje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt

Space branding – na czym polega i dlaczego jest tak istotny?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna stała się praca zdalna. Wciąż jednak wiele firm preferuje tryb stacjonarny. Aby pracownicy chętnie przychodzili do biura, każdy pracodawca powinien zadbać o komfortowe warunki dla swojego zespołu. Oczywistym jest, że niezależnie od tego, gdzie pracujemy, ważne jest dla nas, by czuć się w tej przestrzeni dobrze – spędzamy w niej bowiem sporą część naszego życia.

Zastanawiałeś się kiedyś, jakie elementy wpływają na pozytywny odbiór miejsca, w którym pracujesz?

Jednym z nich jest z pewnością space branding, czyli detale architektoniczne i graficzne podkreślające charakter danej przestrzeni. Space branding, mimo, że czasami zawiera elementy logo danej firmy, nie ma celu marketingowego. Skierowany jest do pracownika, więc jego zadaniem jest stworzenie przyjaznej przestrzeni pobudzającej kreatywność, dbającej o samopoczucie i budującej komfort pracy. To ważne, aby otoczenie, w którym spędzamy większą część każdego dnia, zapewniało swobodę i odpowiednie warunki do realizacji wyznaczonych zadań.

Co składa się na elementy space brandingu?

  • logotypy firmy wewnątrz, jak i na zewnątrz
  • neony oraz różnego rodzaju instalacje świetlne
  • fototapety i okleiny ścienne
  • wzory z folii plotowanej na przeszkleniach

Wayfinding a space branding

Wayfinding i space branding to elementy, które powinny ze sobą współgrać. W zależności od tego, gdzie chcemy z nich skorzystać mogą występować oddzielnie lub uzupełniać się. W małych przestrzeniach wykorzystywany jest zwykle jedynie space branding. W średniej wielkości wnętrz możemy się już spotkać z wayfindingiem, np. w postaci oznakowania pomieszczeń, będącym uzupełnieniem space brandingu. Podstawowy space branding w połączeniu z wayfindingiem, czyli formą nawigacji przestrzennej, pomaga nieco ożywić i spersonalizować przestrzeń, jest elementem urozmaicającym. Wystarczy choćby niewielkie logo w widocznym miejscu czy oklejenie przeszkleń grafikami nawiązującymi do kolorystyki marki, by nadać wnętrzu wyjątkowego charakteru.

Ciekawym rozwiązaniem są również tapety tworzące przyjazną atmosferę pracy. Duże przestrzenie biurowe wymagają już szerszych zastosowań zarówno wayfindingu, jak i space brandingu. Projektowanie koncepcji takiego wnętrza wymaga zazwyczaj zastosowania określonego motywu przewodniego, który wykorzystywany jest na wszystkich elementach i to wokół niego budowana jest historia projektu. Następnym razem będąc w swoim biurze, koniecznie zwróć uwagę na elementy wayfindingu i space brandingu. Teraz już z pewnością potrafisz ocenić, czy zostały wykonane z odpowiednią starannością.

Udostępnij:
Poprzedni wpis
Następny wpis

Przeczytaj także

Co jest najważniejsze w tworzeniu prawidłowego systemu wayfindingu?

Więcej

Design przestrzeni biurowych, najciekawsze trendy

Więcej

Jak zmieniają się biura – elastyczne przestrzenie

Więcej

Jak zepsuć sobie piękne biuro zaprojektowane przez architekta, robiąc samemu space branding i oznakowanie?

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
Al. Wiązowa 14,
53-127 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.

Scroll Up