Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch

T-Mobile – aranżacja biura, która łączy ludzi.

Aranżacja biura dla marek takich jak T-Mobile – które charakteryzują się wyrazistym i rozpoznawalnym wizerunkiem – są ogromnym wyzwaniem. Jednocześnie przynoszą bezgraniczną satysfakcję, bo niecodziennie można przecież zaczarować biurową przestrzeń o wielu metrach kwadratowych dla tak wymagającego, ale też otwartego klienta. Zobacz, jak przeprowadziliśmy udany projekt przestrzeni biurowej w warszawskiej siedzibie tej marki telekomunikacyjnej.

Łączymy ludzi jak T-Mobile! Grafiki, aranżacje przeszkleń, wayfinding

Biura T-Mobile Polska, mieszczące się w warszawskim biurowcu Trinity One, zaprojektowało studio Mikomax we współpracy z zespołem wewnętrznym klienta. Znalazły się w nim zarówno przestrzenie biurowe open plan, oszklone sale spotkań o różnorodnym metrażu, a także przestrzenie wspólne, takie jak pokój relaksu czy ćwiczeń. Zespół Space Wizard jest odpowiedzialny za kompleksowy projekt office branding: realizację spójnych grafik ściennych, aranżacji przeszkleń oraz oznakowania pomieszczeń i wayfinding.

Sieć T-Mobile łączy ludzi – to samo chcieliśmy pokazać za pośrednictwem rozwiązań zaproponowanych do warszawskiego biura firmy. Po przeanalizowaniu potrzeb klienta i stworzeniu kreatywnego briefu, wybraliśmy wspólnie jedną z zaproponowanych koncepcji. W naszej propozycji postawiliśmy na oszczędność formalną zestawioną z mocnymi kolorami, które przewijają się w całym biurze. Zależało nam na stworzeniu przestrzeni biurowej jak najbardziej przyjaznej jej użytkownikom, jak i wyrażającej filozofię marki oraz identyfikującej w sposób czytelny, choć nienachalny.

Aranżacja recepcji biura

Recepcja, podobnie jak hol wejściowy czy przedpokój w prywatnym domu czy mieszkaniu, jest dla firmy najważniejszą wizytówką. To tutaj partnerzy biznesowi doświadczają pierwszego kontaktu z biurem – jego atmosferą, estetyką, ale też z wartościami, które firma chce przekazać. Decyzja o tym, jak ma wyglądać to pierwsze wrażenie, powinna być zatem ugruntowana w osobowości marki.

W T-Mobile sama przestrzeń recepcji została urządzona w oszczędny i funkcjonalny sposób: ciepła drewniana podłoga współgra z betonową ścianą recepcji, a zdecydowana kolorystyka minimalistycznych mebli komponuje się z logo firmy. Do tej przestrzeni zaprojektowaliśmy grafikę ścienną nawiązującą do hasła przewodniego firmy: “We won’t stop until everyone is connected!”. Prosta typografia towarzyszy tutaj wizerunkowi mapy świata poprzecinanej koncentrycznymi liniami symbolizującymi sieć komórkową – łączącą ze sobą ludzi nawet w najbardziej oddalonych od siebie zakątków świata.

D07_4693-FullRes
D07_4850-FullRes
D07_4702-FullRes
D07_4714-FullRes
D07_4715-FullRes
D07_4760-FullRes
D07_4762-FullRes
D07_4763-FullRes
D07_4773-FullRes
D07_4781-FullRes
D07_4785-FullRes
D07_4792-FullRes

Grafiki ścienne – mapy miast jako metafora brand identity

Biuro to nie tylko przestrzeń do pracy – to przestrzeń, którą tworzą przebywający w niej ludzie. W warszawskim biurze T-Mobile pracownik poczuje, że może być wszędzie, gdzie tylko zechce. Wystarczy przejść z jednego pokoju konferencyjnego do kolejnego… i do kolejnego.

Wszystko dlatego, że poszczególne pokoje otrzymały nazwy miast, w których firma ma swoje siedziby. Ważne jest, że pomysł na takie nazewnictwo wyszedł od pracowników, którzy wzięli udział w głosowaniu i wspólnie podjęli decyzję o tym, jakie nazwy będą nosiły sale spotkań. Dzięki temu pracownicy identyfikują się z takim nazewnictwem. Ponadto, nazwy geograficzne pozwalają im na płynne poruszanie się pomiędzy poszczególnymi punktami. Pokoje otrzymały natomiast jasny wyróżnik wizualny – każdy z nich ma własny kolor i mapę w postaci grafiki naściennej. Dzięki takiemu rozwiązaniu w aranżacji biura poszczególne miejsca w T-Mobile są łatwe do odnalezienia: pracownik szuka na tablicy-drogowskazie nazwy miasta, do którego ma się akurat udać, a następnie zapamiętuje dany pokój dzięki znajdującym się w nim mocnym kolorom.

Mapa na ścianie może się wydawać ogranym pomysłem, ale zadbaliśmy o to, aby była ona jak najbardziej nowoczesna i jednocześnie nie narzucająca się. W pokoju konferencyjnym nie chodzi w końcu o to, aby wodzić palcem po mapie! W projekcie chodziło oczywiście o metaforyczne odniesienie do idei globalnej wioski, w której T-Mobile pełni rolę dostarczyciela rozwiązań komunikacyjnych
Paweł ŁukasiewiczDesign Lead
D07_4695-FullRes-p1qm1e336eo0odrofd2a88bqs9z6c8l53pb38835b4
D07_4788-FullRes-p1qlrr8n4jh7o9rhop4y65unl3gqfxc6s0kx54df34
D07_4806-FullRes-p1qlpm5vk4jp88vg6rtjhpauvi0mwqu75f33sfjp9c
D07_4825-FullRes-p1qlnrfc2w0cbxke0gz12o54p55kq8h988rmpsanj4
D07_4832-FullRes-p1qlnai8nvd6iy8yr9nqtseu07gyvom35x0w2szqn4

Dyskretne oznaczenia kierunkowe – miasto w roli głównej

Obok grafik ściennych zadbaliśmy o aranżacje przeszkleń oraz oznakowanie pomieszczeń i wayfinding. Na ciemnych ścianach korytarza pojawiły się grafiki komunikujące przestrzenie ze sobą. Zaproponowaliśmy grafikę w białym kolorze z zarysem sylwetek miejskiego krajobrazu architektonicznego. To element wizualny aranżacji biura urozmaicający przestrzeń i wyznaczający kierunki poruszania się. Przewija się on wzdłuż korytarza – podkreślając perspektywiczny ciąg pomieszczenia. Zarys sylwetek wieżowców powtarza się również na przeszklonych drzwiach, które pokryliśmy zabezpieczającą folią mrożoną.

Ściana pełna osobowości – które inspirują do działania

Znane postaci oraz ich inspirujące słowa to doskonała recepta na usprawnienie pracy w strefach wspólnych spotkań w biurze! Właśnie takie rozwiązanie zastosowaliśmy w jednej z sal konferencyjnych T-Mobile, gdzie na ścianach zagościły wizerunki wybranych przez pracowników osobistości, które zmieniły świat, wraz z ich najbardziej znanymi cytatami. Realistyczne wizerunki zostały narysowane prostą kreską, zaś zastosowany krój liter i kolory są spójne z typografią firmową zastosowaną w całym biurze.

Życie i dokonania tych osób związane są z technologiami informatycznymi. Na grafikach ściennych wyróżniliśmy kobiety m.in. Margaret Heaeld Hamilton – informatyczkę, inżynierkę oprogramowania i przedsiębiorczynię, która wraz z kierowanym przez siebie zespołem opracowała oprogramowanie systemu pokładowego programu kosmicznego „Apollo” czy Grace Hopper – amerykańską pionierkę informatyki, która zasłynęła popularyzacją określenia „bug” w słownictwie informatycznym. Na ścianie zagościli ponadto: Donald Knuth – amerykański matematyk i informatyk, znany z wielotomowego dzieła “Sztuka programowania”; Linus Torvalds – twórca jądra systemu Linux, oraz Bjarne Stroustrup – duński informatyk, twórca języka programowania C++. W tym doborowym towarzystwie znalazła się również Maria Skłodowska-Curie – fizyczka, chemiczka i dwukrotna laureatka Nagrody Nobla, która w plebiscycie brytyjskiego magazynu BBC History została wybrana najbardziej wpływową kobietą w historii, a w uzasadnieniu napisano, że „Zmieniła świat nie raz, a dwa razy”.

T-Mobile_WAW-D07_8440-FullRes
T-Mobile_WAW-D07_8438-FullRes
T-Mobile_WAW-D07_8439-FullRes
T-Mobile_WAW-D07_8442-FullRes
D07_4746-FullRes-p29wc4xqgcl8mdi7nz95ne6x0o20sszuk7ipca4mn4
D07_4709-FullRes-p1qlwow5088emklfvbxfrf0rux53upxggfvouf20f4

Przestrzenie wspólne z odrobiną humoru!

Obok funkcjonalnych rozwiązań graficznych zespół Space Wizard zadbał również o odpowiednie wykończenie pokoju ćwiczeń oraz przestrzeni relaksu.

W przestrzeni siłowni nie mogło zabraknąć grafik, które zachęcałyby do ćwiczeń. Lekkie i niezobowiązujące ilustracje pozwalają na oderwanie się od myśli o pracy i motywują do wysiłku fizycznego po ciężkim dniu.

Nieoceniona moc kolorów!

Kolorystyka pełni ogromną rolę w postrzeganiu przestrzeni – jest tak również w przypadku aranżacji biura. W salach konferencyjnych T-Mobile dominuje biel i szarość dopełniona soczystymi barwami obić na krzesłach. Dzięki zastosowaniu podobnych kolorów na zrealizowanych grafikach osiągnęliśmy efekt jednolitości przestrzeni, przy jednoczesnym przełamaniu nudy typowej dla minimalistycznej estetyki biur.

Nie mogło też zabraknąć oczywiście ulubionego koloru marki, czyli soczystej magenty! Dzięki temu, że przewija się on dyskretnie (mniej lub bardziej) w naszych kolejnych propozycjach grafik, wszystkie obrandowane pomieszczenia stanowią spójną całość.

T-Mobile_WAW-D07_8394-FullRes-p29wx8fbuhgx7av0h3jpm2jd002lk8qysmn13uuizk
T-Mobile_WAW-D07_8405-FullRes-p29wr0pqnwyog3vyreui4mznmap8oa2ulvdgw0284g
Udostępnij:
Poprzedni wpis
Następny wpis

Przeczytaj także

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Więcej

Droga do komfortu – oznakowanie i wayfinding hotelowy, kluczem do zadowolenia gości

Więcej

Oznakowanie nieruchomości przemysłowych – optymalizacja bezpieczeństwa i efektywności

Więcej

Jak poprawnie oznakować osiedla mieszkaniowe – poradnik dla deweloperów i inwestorów

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
Oznakuj to!
  • wnętrza biurowe
  • nieruchomości przemysłowe
  • budynki mieszkalne
  • hotele
  • szkoły
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
ul. Niemczańska 33/4
50-561 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.