Skip to content
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch
  • Home
  • Usługi
    • Space branding
    • Wayfinding & Signage
    • Folie na przeszklenia
    • Akustyka biura
    • Zieleń w biurze
  • Realizacje
  • Referencje
  • Korzyści
  • O nas
  • Kontakt
  • Polski
    • English
    • Deutsch

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Pandemia COVID-19 i związane z nią lockdowny wymusiły na wielu firmach przejście na pracę zdalną. Choć większość rzeczy wróciła do normy, relacje między pracownikami a pracodawcami nadal są pod wpływem tych zmian. W wielu branżach office managerowie i dział HR szukają sposobów, aby przekonać pracowników do powrotu do biura na pełen etat lub choćby w modelu hybrydowym. Wiele osób polubiło elastyczność i brak dojazdów, jakie daje praca zdalna, ale odpowiednio zaprojektowane biuro może pomóc to zmienić lub przynajmniej spowodować, że wycieczka do biura kilka razy w tygodniu nie będzie aż takim wyrzeczeniem. Co zrobić, aby z czasem zaczęli dostrzegać co raz więcej pozytywnych aspektów pracy z biura. Firmy zajmujące się brandingiem przestrzeni i personalizacją biur mogą odegrać dużą rolę w zachęceniu pracowników z powrotem do pracy stacjonarnej.

Większość polskich pracowników (64%) chce częściej pracować zdalnie po powrocie do biura. Połowa zadowoli się dwoma dniami pracy zdalnej w tygodniu, a co siódmy chciałby trzech dni. 44% twierdzi, że ich efektywność w domu nie spada. Badanie Grafton Recruitment i CBRE wykazało, że zaledwie 8% pracowników nie potrzebuje pracy zdalnej, podczas gdy w 2019 r. było to 14%. Obecne doświadczenia z pracą zdalną mogą wpłynąć na jej popularność w przyszłości, choć nadal cenimy biura za możliwość spotkań i wymiany pomysłów. Stąd konieczność adaptacji przestrzeni biurowej do nowych realiów.

PROBLEM

wpływ pracy zdalnej na employer branding i zaangażowanie pracowników

Praca zdalna wprowadziła nowe standardy, które utrudniły utrzymanie silnych więzi z firmą. Biuro, niegdyś tętniące życiem centrum interakcji i współpracy, teraz często stoi puste, co zmusza pracodawców do stworzenia strategii przyciągnięcia pracowników z powrotem.

ROZWIĄZANIE

space branding jako narzędzie employer brandingu

Space branding to więcej niż tylko estetyczne oznakowanie czy logo na recepcji. Odpowiednio zaprojektowane i spersonalizowane biuro oraz tworzenie inspirującego  i funkcjonalnego miejsca pracy ma pozytywny wpływ na postrzeganie pracodawcy przez pracowników oraz i zadowolenie.

Badanie Leesman z 2022 roku wykazało, że 82% pracowników uważa dostęp do dobrze zaprojektowanych stref pracy za kluczowy czynnik wpływający na ich wydajność. W miejscach, gdzie takie udogodnienia były obecne, poziom zadowolenia z biura przekraczał 70%.

Realizacja Space Wizard dla McCormick Group.

Funkcjonalne oznakowanie biura (wayfinding & signage)

  • Jasne oznaczenia stref: Czytelnie oznakowane strefy pracy cichej, kreatywnej czy relaksacyjnej pomagają pracownikom odnaleźć się w przestrzeni, wpływając pozytywnie na ich komfort. 
  • Oznakowanie kierunkowe: Praktyczne wskazówki, jak dojść do sali konferencyjnej, kuchni czy wyjścia, minimalizują dezorientację, czyniąc biuro bardziej przyjaznym.
  • Tablice informacyjne: Aktualne informacje o firmowych wydarzeniach, szkoleniach czy komunikatach HR budują atmosferę zaangażowania i współpracy.

Według raportu CBRE, 90% respondentów uznało, że zrozumiałe i intuicyjne oznakowanie biura ma istotny wpływ na zadowolenie z przestrzeni roboczej, redukując stres związany z przemieszczaniem się po biurze.

Realizacja Space Wizard dla Sanofi.

Spersonalizowane grafiki i dekoracje

  • Historia i wartości firmy: Grafiki przedstawiające historię, misję i wartości firmy budują poczucie przynależności pracowników do organizacji.
  • Strefy relaksu: Motywujące cytaty lub obrazy inspirujące do kreatywności w strefach relaksu mogą podnieść morale i zachęcić do powrotu do biura.
  • Branding przestrzeni wspólnych: Spersonalizowane elementy dekoracyjne w kuchniach, korytarzach czy salach konferencyjnych wzmacniają identyfikację pracowników z firmą.

Realizacja Space Wizard.

Przestrzeń sprzyjająca współpracy i integracji

  • Elastyczne miejsca pracy: Strefy coworkingowe czy przestrzenie do pracy grupowej umożliwiają swobodną współpracę między zespołami.
  • Sale kreatywne i multimedialne: Dostęp do nowoczesnych sal konferencyjnych z zaawansowanym wyposażeniem technologicznym inspiruje do tworzenia nowych pomysłów.
  • Strefy networkingowe: Kuchnie, lounge’y czy nawet tarasy mogą być idealnym miejscem do nieformalnych spotkań i integracji między zespołami.

Zwiększenie atrakcyjności biura dzięki technologii i prostym dodatkom

  • Systemy rezerwacji miejsc pracy: umożliwiają pracownikom zdalne rezerwowanie miejsc w biurze, co zwiększa elastyczność pracy.
  • Zarządzanie środowiskiem: automatyczne sterowanie temperaturą, oświetleniem czy dostępem do biura podnosi komfort

Według raportu McKinsey, 54% pracowników wracających do biura oczekuje bardziej elastycznych godzin pracy oraz możliwości korzystania z technologii, które ułatwiają współpracę i zarządzanie czasem.

W obecnych czasach, gdy praca zdalna stała się nową normą, biuro musi oferować coś więcej niż tylko miejsce do pracy. Dzięki odpowiedniemu space brandingowi i personalizacji wnętrz, biuro staje się przestrzenią, która przyciąga pracowników i wzmacnia employer branding firmy. Przemyślane oznakowanie, spersonalizowane grafiki i funkcjonalne strefy pracy tworzą środowisko sprzyjające współpracy, kreatywności i zaangażowaniu. To z kolei przekłada się na pozytywne doświadczenia pracowników i pomaga działom HR oraz office managerom w przekonaniu ich do powrotu do biura.

Dowiedz się więcej o tym jak dostosować biuro do realiów pracy hybrydowej
Udostępnij:
Poprzedni wpis

Przeczytaj także

Space branding a employer branding: Jak zoptymalizowana przestrzeń biurowa może pomóc HR w przyciągnięciu pracowników

Więcej

Droga do komfortu – oznakowanie i wayfinding hotelowy, kluczem do zadowolenia gości

Więcej

Oznakowanie nieruchomości przemysłowych – optymalizacja bezpieczeństwa i efektywności

Więcej

Jak poprawnie oznakować osiedla mieszkaniowe – poradnik dla deweloperów i inwestorów

Więcej

Zamów darmową
konsultację

+48 513 171 868

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić, by odmienić wnętrza Twojej firmy.

Napisz do nas

Vimeo Linkedin Facebook-f
Usługi
  • SPACE BRANDING
  • WAYFINDING & SIGNAGE
  • AKUSTYKA BIURA
  • ZIELEŃ W BIURZE
  • FOLIE NA PRZESZKLENIA
Oznakuj to!
  • wnętrza biurowe
  • nieruchomości przemysłowe
  • budynki mieszkalne
  • hotele
  • szkoły
O nas
  • ZESPÓŁ
  • BLOG (Space Mag)
Znajdź nas

SPACE WIZARD Sp. z o.o.
ul. Niemczańska 33/4
50-561 Wrocław

NIP 8992936446, REGON 523072658

  • Email: [email protected]
  • Tel: +48 513-171-868

© 2023 Space Wizard All Rights Reserved.